Instrukcja wymiany turbosprężarki
- Upewnij się że montowana turbosprężarka jest dopasowana do konkretnego silnika.
- Sprawdź czy cały system dolotowy powietrza silnika, układ wydechowy oraz chłodnica powietrza doładowującego są czyste i bez przeszkód. Nie może w nich pozostać olej, kawałki uszczelek,kurz, brud, nagar węglowy lub inne zanieczyszczenia. Wszelkie zabrudzenia mogą doprowadzić do uszkodzeń turbosprężarki.
- Zalecamy wymianę filtra powietrza.
- Układ olejowy musi być sprawdzony pod względem szczelności oraz drożności. Upewnij się, że wlew oleju oraz kanały wymiany oleju są czyste i wolne od wewnętrznych osadów węgla. Należy zweryfikowac stan wszelkich uszczelek. W przypadku jakichkolwiek zabrudzeń bądź wątpliwości należy je bezwględnie wymienić na nowe.
UWAGA! Niedopuszczalne jest stosowanie uszczelnień na bazie sylikonu. Przedostające się podczas pracy fragmenty powodują zamykanie kanalików olejowych doprowadzając do zniszczenia trbosprężarki.
- Należy wymienić olej silnikowy oraz filtry.
- Sprawdzamy stan osadzenia turbosprężarki oraz śrub mocujących turbosprężarkę w kolektorze wydechowym. Nie mogą mieć śladów pęknięć oraz być zanieczyszczone. Śruby należy dokręcać z uwzględnieniem właściwego momentu dokręcania. Montaż powinien zostać przeprowadzony z wykorzystaniem nowych uszczelnień.
- Przeprowadzamy kontrolę położenia obudowy turbiny.
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.